Japon Donguri Matematiği

Çocuk kafasının içi bilgiyle doldurulacak bir kap değildir, istediğince açmasına yardım edilecek bir çiçektir.
Noam Chomsky

Japon Donguri Matematiğinde soyut kavramlar resim çizerek somutlaştırılır. Öğrenci, cümleye göre sırayla resim çizmeye yönlendirilir. Burada hedeflenen öğrencinin cümleyi kafasında canlandırarak resmetmesidir. Resmedilen problem son olarak 4 işlem kullanılarak çözülür. Öğrencinin resim çizmesi hem duygusal hem mantıksal anlamlar içerir. Problem cümlesindeki tüm kelimelerin resim,şekil veya sembole dönüşmesi problem cümlesinin doğru anlaşılmasını sağlamakla birlikte öğrencide görsel bir imaj olarak oluşturulan mantıksal düşünme süreci ve matematik problemlerini çözebilmede farklı bir bilinç oluşturur. Bu sayede öğrencide duygusal hayal gücü ve mantıksal düşünme becerisi birlikte gelişir.

Japon Donguri Yönteminde en önemli olan kısım öğretmenin çözümü öğretmemesi; öğrencinin resim çizerek ipuçlarına ulaşması ve bu sayede problemi çözmesidir.

Kimler Bu Eğitimi Almalıdır?
İnsan genellikle 9 yaşlarında iken somut düşünceden soyut düşünceye geçer. Bu dönemde yeterli düşünme becerisine sahip olmayan öğrenciler daha önceki öğrenim dönemlerinde (ilkokul 1-2-3. Sınıf) ezberleyerek elde ettikleri yapay başarıya ulaşamayıp matematik dersinden nefret ederler. Bu nedenle özellikle somut dönem çocukları için Japon Donguri Matematiği Yöntemi son derece etkili ve yaralıdır. Somut dönem öğrencileri anasıfı, ilkokul 1-2-3. Sınıf öğrencileridir.

Ufuk Üniversitesi Cad. No:3 The Paragon Plaza Kat:23 Söğütözü / Ankara
Tel: 0.312 258 63 72 - Faks :0.312 258 63 02
www.cizgiustu.com.tr - info@cizgiustu.com.tr

Her hakkı saklıdır. ©2014

aaaa